تحقیق با موضوع اصول VPN

تحقیق با موضوع اصول VPN
63صفحه قالب ورد قابل ویرایش
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 93 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 63

تحقیق با موضوع اصول VPN

فروشنده فایل

کد کاربری 23114

توضیحات:

تحقیق با موضوع اصول VPN
63صفحه قالب ورد قابل ویرایش

تحقیق با موضوع اصول VPN

63صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

VPN ، نظری و عملی

برقرار كردن امنیت برای یك شبكه درون یك ساختمان كار ساده ای است . اما هنگامی كه بخواهیم از نقاط دور رو ی داده های مشترك كار كنیم ایمنی به مشكل بزرگی تبدیل می شود . در این بخش به اصول و ساختمان یك VPN برای سرویس گیرنده های ویندوز و لینوكس می پردازیم .

اصول VPN

فرستادن حجم زیادی از داده از یك كامپیوتر به كامپیوتر دیگر مثلا” در به هنگام رسانی بانك اطلاعاتی یك مشكل شناخته شده و قدیمی است . انجام این كار از طریق Email به دلیل محدودیت گنجایش سرویس دهنده Mail نشدنی است .

استفاده از FTP هم به سرویس دهنده مربوطه و همچنین ذخیره سازی موقت روی فضای اینترنت نیاز دارد كه اصلا” قابل اطمینان نیست .

یكی از راه حل های اتصال مستقیم به كامپیوتر مقصد به كمك مودم است كه در اینجا هم علاوه بر مودم ، پیكر بندی كامپیوتر به عنوان سرویس دهنده RAS لازم خواهد بود . از این گذشته ، هزینه ارتباط تلفنی راه دور برای مودم هم قابل تامل است . اما اگر دو كامپیوتر در دو جای مختلف به اینترنت متصل باشند می توان از طریق سرویس به اشتراك گذاری فایل در ویندوز بسادگی فایل ها را رد و بدل كرد . در این حالت ، كاربران می توانند به سخت دیسك كامپیوترهای دیگر همچون سخت دیسك كامپیوتر خود دسترسی داشته باشند . به این ترتیب بسیاری از راه های خرابكاری برای نفوذ كنندگان بسته می شود .

شبكه های شخصی مجاری یا VPN ( Virtual private Network ) ها اینگونه مشكلات را حل می كند . VPN به كمك رمز گذاری روی داده ها ، درون یك شبكه كوچك می سازد و تنها كسی كه آدرس های لازم و رمز عبور را در اختیار داشته باشد می تواند به این شبكه وارد شود . مدیران شبكه ای كه بیش از اندازه وسواس داشته و محتاط هستند می توانند VPN را حتی روی شبكه محلی هم پیاده كنند . اگر چه نفوذ كنندگان می توانند به كمك برنامه های Packet sniffer جریان داده ها را دنبال كنند اما بدون داشتن كلید رمز نمی توانند آنها را بخوانند .

فهرست برخی ازمطالب:

VPN ، نظری و عملی

اصول VPN

VPN چیست ؟

پروتكل های درون تونل

VPN-Ipsec فقط برای اینترنت

ویژگی های امنیتی در IPsec

جریان یك ارتباط Ipsec

مدیریت كلیدهای رمز در Ipsec

VPN با ویندوز

پیش نیازها

نصب سرویس دهنده VPN

پیكربندی سرویس دهنده RAS

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *